Posted on Leave a comment

Полезно ли е сушеното манго?

сушено манго

Полезно ли е сушеното манго?

Мангото е един от най-популярните тропически плодове, благодарение на сладкия си вкус и ползи за здравето.

Въпреки това, това е сезонен и бързо развалящ се плод. А и по нашите географски ширини за съжаление не вирее. Така че дехидратацията е начин за удължаване на срока на годност на плодовете и възможност да хапваме манго във всеки сезон.

Сушеното манго е дехидратирана версия на прясното манго. Както повечето сушени плодове, сушеното манго е много хранително.

В 40 грама или около 9 броя сухо манго се съдържат:

Сушено манго без захар

Калории: 128
Въглехидрати: 31 грама
Фибри: 1 грам
Захари: 27 грама
Протеин: 1 грам
Витамин С: 19% от дневната стойност
Фолиат: 7% от дневната стойност
Витамин А: 3% дневната стойност

Изсушеното манго осигурява витамин С, който способства за здрава кожа и силна имунна система, като действа като мощен антиоксидант – съединение, което се бори със свободните радикали, за да предпази от увреждане на клетките и хронични заболявания.

Освен това съдържанието на витамин А и фолиева киселина (витамин B9) поддържа здравето на очите и синтеза на ДНК.

Независимо от това, освен че осигурява големи количества витамини, сушеното манго също е с високо съдържание на калории и естествени захари, което може да доведе до високи нива на кръвната захар и нежелано наддаване на тегло, ако се консумира в големи количества. Така че все пак консумирайте в умерени количества.

Сушеното манго може да бъде подсладено или неподсладено. Имайте предвид, че подсладената версия ще има повече захар. Ние предлагаме само сушено манго без добавена захар.

Потенциални ползи: Мангото може да има ползи за намаляване на риска от диабет, рак и възпаление, най-вече поради високото съдържание на антиоксиданти – а именно полифеноли и каротеноиди.

Въпреки това, изследванията показват, че процесът на сушене влияе върху хранителните качества на мангото, особено чувствителните към топлина хранителни вещества като бета каротин – неговият основен вид каротеноид. Всъщност той може да бъде намален с до 53% в сравнение с пресните плодове.

И все пак, това не означава, че изсушеното манго вече не е добър източник на антиоксиданти, тъй като все още осигурява бета каротин, бета криптоксантин, лутеоксантин и виолаксантин. Изсушеното манго също осигурява диетични фибри, които могат да помогнат за подобряване на здравето на червата.

И накрая, приемането на малко сушено манго може да доведе до по-високо качество на диетата, тъй като доказателствата свързват консумацията на сушени плодове с подобрен прием на хранителни вещества и по-ниско телесно тегло и мазнини.

Потенциални рискове от консумацията на сухо манго: Въпреки че алергията към манго е много рядка, някои хора може да са алергични към съединение, наречено профилин, което може да доведе до алергични реакции, вариращи от леки до тежки.

Освен това някои хора, особено хора с астма, могат да реагират на изсушено манго, ако се добавят сулфити като консервант, за да се запази цвета му и да се предотврати развалянето му. Някои често използвани сулфити включват калиев метабисулфит или серен диоксид.

Сушеното манго са концентриран източник на естествени захари. За да намалите приема на добавена захар, изберете неподсладено сушено манго.

Здравословна закуска ли е сушеното манго?
Сушеното манго е здравословна и удобна закуска, стига все пак да консумирате умерено.

Той е добър източник на витамини и растителни биоактивни съединения като антиоксиданти, които могат да предпазват от противовъзпалителни заболявания и дори рак. Похапването на сушено манго може да бъде по-хранителна алтернатива на конвенционалните солени или сладки закуски, като същевременно помага за задоволяване на глада за сладко.

Изсушеното манго обикновено се обработва под формата на резени и може да има хрупкава или дъвчаща текстура, в зависимост от дебелината на филийката.

Избягвайте захаросано сухо манго или такива със захарно покритие. Изберете пакети, в които мангото е единствената съставка, или се опитайте да се придържате към тези с изцяло натурални съставки. Може да добавите неподсладено сушено манго като топинг върху кисело мляко или овесени ядки или да направите своя собствена смес от сушено манго, ядки и зърнени храни.

Източник:  www.healthline.com/nutrition/dried-mango

Превод Happygreen.bg

Facebooktwitterpinterestmail
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.