Posted on Leave a comment

Полезно ли е сушеното манго?

сушено манго

Полезно ли е сушеното манго?

Мангото е един от най-популярните тропически плодове, благодарение на сладкия си вкус и ползи за здравето.

Въпреки това, това е сезонен и бързо развалящ се плод. А и по нашите географски ширини за съжаление не вирее. Така че дехидратацията е начин за удължаване на срока на годност на плодовете и възможност да хапваме манго във всеки сезон.

Сушеното манго е дехидратирана версия на прясното манго. Както повечето сушени плодове, сушеното манго е много хранително.

В 40 грама или около 9 броя сухо манго се съдържат:

Сушено манго без захар

Калории: 128
Въглехидрати: 31 грама
Фибри: 1 грам
Захари: 27 грама
Протеин: 1 грам
Витамин С: 19% от дневната стойност
Фолиат: 7% от дневната стойност
Витамин А: 3% дневната стойност

Изсушеното манго осигурява витамин С, който способства за здрава кожа и силна имунна система, като действа като мощен антиоксидант – съединение, което се бори със свободните радикали, за да предпази от увреждане на клетките и хронични заболявания.

Освен това съдържанието на витамин А и фолиева киселина (витамин B9) поддържа здравето на очите и синтеза на ДНК.

Независимо от това, освен че осигурява големи количества витамини, сушеното манго също е с високо съдържание на калории и естествени захари, което може да доведе до високи нива на кръвната захар и нежелано наддаване на тегло, ако се консумира в големи количества. Така че все пак консумирайте в умерени количества.

Сушеното манго може да бъде подсладено или неподсладено. Имайте предвид, че подсладената версия ще има повече захар. Ние предлагаме само сушено манго без добавена захар.

Потенциални ползи: Мангото може да има ползи за намаляване на риска от диабет, рак и възпаление, най-вече поради високото съдържание на антиоксиданти – а именно полифеноли и каротеноиди.

Въпреки това, изследванията показват, че процесът на сушене влияе върху хранителните качества на мангото, особено чувствителните към топлина хранителни вещества като бета каротин – неговият основен вид каротеноид. Всъщност той може да бъде намален с до 53% в сравнение с пресните плодове.

И все пак, това не означава, че изсушеното манго вече не е добър източник на антиоксиданти, тъй като все още осигурява бета каротин, бета криптоксантин, лутеоксантин и виолаксантин. Изсушеното манго също осигурява диетични фибри, които могат да помогнат за подобряване на здравето на червата.

И накрая, приемането на малко сушено манго може да доведе до по-високо качество на диетата, тъй като доказателствата свързват консумацията на сушени плодове с подобрен прием на хранителни вещества и по-ниско телесно тегло и мазнини.

Потенциални рискове от консумацията на сухо манго: Въпреки че алергията към манго е много рядка, някои хора може да са алергични към съединение, наречено профилин, което може да доведе до алергични реакции, вариращи от леки до тежки.

Освен това някои хора, особено хора с астма, могат да реагират на изсушено манго, ако се добавят сулфити като консервант, за да се запази цвета му и да се предотврати развалянето му. Някои често използвани сулфити включват калиев метабисулфит или серен диоксид.

Сушеното манго е концентриран източник на естествени захари. За да намалите приема на добавена захар, изберете неподсладено сушено манго.

Здравословна закуска ли е сушеното манго?
Сушеното манго е здравословна и удобна закуска, стига все пак да консумирате умерено.

Той е добър източник на витамини и растителни биоактивни съединения като антиоксиданти, които могат да предпазват от противовъзпалителни заболявания и дори рак. Похапването на сушено манго може да бъде по-хранителна алтернатива на конвенционалните солени или сладки закуски, като същевременно помага за задоволяване на глада за сладко.

Изсушеното манго обикновено се обработва под формата на резени и може да има хрупкава или дъвчаща текстура, в зависимост от дебелината на филийката.

Избягвайте захаросано сухо манго или такива със захарно покритие. Изберете пакети, в които мангото е единствената съставка, или се опитайте да се придържате към тези с изцяло натурални съставки. Може да добавите неподсладено сушено манго като топинг върху кисело мляко или овесени ядки или да направите своя собствена смес от сушено манго, ядки и зърнени храни.

Източник:  www.healthline.com/nutrition/dried-mango

Превод Happygreen.bg

Facebooktwitterpinterestmail
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.